Bedrijfsbezoek Imog Harelbeke

Deze week hebben we een bezoek gebracht aan Imog te Harelbeke.
Bij Imog werden we door de gids vriendelijk onthaald.
In een zaaltje gaf hij ons heel wat uitleg over de werking van het bedrijf en leerde hij ons trucjes om goed te sorteren. Vervolgens zagen we een videoreportage en kregen we de kans om vragen te stellen.
Nadien kregen we een boeiende rondleiding bij de sorteerinstallatie voor PMD en Papier&Karton alsook bij verbrandingsinstallatie met energierecuperatie en rookgaswassing.
Dat vonden we allemaal erg indrukwekkend.
De geur zullen we uiteraard ook niet vlug vergeten!
Het was een boeiende STEM-uitstap!

Wisselbeker verkeer

JOEPIE! Klas 6D won de wisselbeker verkeer!

Carnavalstoet

Afgelopen vrijdag liep de carnavalstoet van de Vrije Centrumschool door de straten in Zwevegem. Ook het zesde leerjaar liep enthousiast mee als de Olympische Vlam. We sloten de carnaval af met enkele typische carnavalsdansjes met de hele school op de vestiging van het Toyeplein. Dit onder begeleiding van juf Pim.

Projectweek : verbonden in beweging

Traditiegetrouw gaat vlak voor de krokusvakantie de projectweek door.
Dit jaar was het thema "Verbonden in beweging".
Met het zesde leerjaar werkten we "de Olympische Spelen" uit.
Via groepswerk leerden we heel wat bij over o.a. de geschiedenis, de symbolen, de sporten en over Parijs. We hielpen ook op het grootouderfeest van de kleutertjes.
We knutselden tevens onze carnavalskledij zelf, deden een Kahoot-quiz en leerden ook bij over percussie door Calypso. We sloten de projectweek af met onze carnavalstoet.

Uitwisseling RHIZO

Klas 6D deed een uitwisseling met een klas uit het vierde jaar van RHIZO.
We vulden eerst een enquête in over de voedings- en bewegingsdriehoek. Op basis van deze resultaten werkte deze klas een spel uit. Deze gingen we dan ook vandaag gaan uitvoeren. We mochten ook eens op de speelplaats blijven van het middelbaar.

Poëzieweek

Van 25 januari t.e.m. 31 januari ging de poëzieweek door. Het thema was dit jaar 'thuis'. Op gedichtendag fleurden we de speeltijden van de kleuters en leerlingen met tal van gedichtjes op. Als afsluiter werden er verschillende opdrachten van een poëzieroute opgelost.